Aktualności
ZDALNA SESJA ZIMOWA W KATEDRZE SKANDYNAWISTYKI
Zimowa sesja egzaminacyjna odbędzie się w dniach 12-28 lutego w trybie zdalnym, przy użyciu narzędzi oferowanych przez MS Teams i Moodle.
· Przypominamy (szczególnie studentom pierwszego roku), że warunkiem przystąpienia do egzaminu z danego przedmiotu jest wcześniejsze uzyskanie zaliczenia. Do zaliczenia mogą Państwo przystąpić dwukrotnie, dwie oceny niedostateczne oznaczają brak możliwości zdawania egzaminu i konieczność powtarzania przedmiotu . To samo dotyczy egzaminów – student, który uzyskał ocenę niedostateczną w pierwszym terminie ma możliwość poprawić ją w terminie drugim (poprawkowym).
· Okolicznością usprawiedliwiającą nieprzystąpienie do egzaminu w wyznaczonym w harmonogramie terminie są problemy zdrowotne. Zaświadczenie lekarskie należy przedłożyć przed egzaminem (ewentualnie poinformować komisję przed egzaminem , a zaświadczenie przesłać po nim). W takim przypadku drugi termin egzaminacyjny będzie traktowany jako pierwsze podejście.
· Ze względu na tryb zdalny liczymy się z możliwością zaistnienia problemów technicznych. W takiej sytuacji student zobowiązany jest do jak najszybszego powiadomienia komisji, do której należy decyzja o tym, jakie rozwiązanie zastosować.
· Podczas egzaminów w trybie zdalnym student zobowiązany jest do stosowania się do poleceń komisji dotyczących włączenia/ wyłączenia kamery i mikrofonu. Ogólna zasada przy egzaminach pisemnych to włączona kamera i wyłączony mikrofon. Każdy egzamin poprzedza sprawdzenie obecności połączone z weryfikacją tożsamości.
Harmonogram sesji zimowej w załączonym dokumencie pdf.
Szczegółowy rozkład godzinowy dla egzaminów składających się z kilku komponentów poda właściwa komisja. Komisja decyduje również o terminie egzaminu poprawkowego, przy uwzględnieniu poniższych ustaleń rady programowej:
Egzamin poprawkowy po egzaminie w sesji zimowej może odbyć się:
- w zimowej sesji egzaminacyjnej, po upływie przynajmniej 7 dni od daty ogłoszenia wyników pierwszego egzaminu.
- w innym terminie podanym przez wykładowcę/ komisję, ale nie później niż 30 kwietnia 2021 r.
- w przypadku egzaminów z PNJS i PNJN (na II roku studiów magisterskich) egzamin poprawkowy może zostać przesunięty na sesję letnią.
Szanowni Studenci,
zachęcamy do wyjazdów na studia oraz praktyki w ramach programu Erasmus+ (rok akademicki 2021/2022)!
Terminy zgłoszeń:
a) STUDIA (I tura)
19.02–05.03 – rejestracja na wyjazd w systemie USOSweb
b) PRAKTYKI
01.04–23.04 – składanie formularzy kwalifikacyjnych wraz z podpisanym przez pracodawcę Learning Agreement for Traineeship u koordynatora jednostki (szczegóły w załączniku Wydziału Neofilologii)
W zakładce „Erasmus” znajdą Państwo informacje dot. rekrutacji, listę ośrodków współpracujących z KS oraz wewnętrzne zasady wyjazdów na studia.
W razie pytań proszę o kontakt (aleksandra.wilkus@amu.edu.pl; spotkanie w trakcie dyżuru po wcześniejszym umówieniu).
Serdecznie
Aleksandra Wilkus-Wyrwa
LEKTORATY DLA NABORU 2020/21
W ramach lektoratu dla naboru 2020/21 oferujemy Państwu następujące zajęcia:
1. Język angielski: poziom zawansowany B2+ mgr Alicja Piotrowska)
https://uam-my.sharepoint.com/:x:/g/personal/ap33670_st_amu_edu_pl/
EXpj5NkqZ0tEs25sbSTo2UoB6BlSCpzgUlOSzXx7M7Z0xQ?e=vNWi5B
2. Język niemiecki: poziom średnio zaawansowany B1/B2 (mgr Marianna Meyer-Czajka)
https://uam-my.sharepoint.com/:x:/g/personal/ap33670_st_amu_edu_pl/
EVaDHQnHLs5FhdAvvGyU7mMBDDRxnwS7ExX8FexE1jLuAQ?e=p3EZN5
3. Język niemiecki: poziom początkujący A1/ A2 (mgr Marianna Meyer-Czajka)
Prosimy o zapisanie się na wybrany lektorat w terminie do 6 grudnia 2020 r.
Wszystkie zajęcia w ramach lektoratu wpisane będą w plany zajęć dla I roku filologii duńskiej i filologii norweskiej . Niezależnie od poziomu od którego Państwo rozpoczną naukę, lektorat będzie realizowany w wymiarze 120 godzin przez cztery semestry (po 30 godzin w semestrze) i zakończy egzaminem.
UWAGA! Nie będzie możliwości realizowania lektoratu innego języka niż angielski i niemiecki.
Pytania dotyczące poziomu językowego zajęć można kierować bezpośrednio do prowadzących.
Osoby, które będą chciały przepisać lektorat, na podstawie zajęć zaliczonych na innym kierunku studiów lub certyfikatów językowych proszone są o zgłoszenie tego do pełnomocnika.
KOMUNIKAT PEŁNOMOCNIKA – SKŁADANIE WNIOSKÓW
W związku z trybem zdalnym studenci składają wnioski elektronicznie.
Wzory wniosków należy pobrać ze strony Wydziału (Zakładka: Dla Studenta)
Obowiązują następujące procedury:
Wnioski o powtarzanie przedmiotu/ przełożenie przedmiotu / wznowienie studiów
· Student przesyła do pełnomocnika wypełniony i podpisany wniosek (skan) wraz z kartą przebiegu studiów. W danych adresowych należy podać adres poczty studenckiej. Proszę nie zapominać o wpisaniu o jaki przedmiot ma być powtórzony!
· Pełnomocnik opiniuje wniosek i przekazuje do BOSu (dziekanatu).
· Student otrzymuje z BOSu wiadomość o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu prośby.
Wnioski o Indywidualną Organizację Studiów (IOS)
· Student zgłasza pełnomocnikowi potrzebę złożenia wniosku o IOS, uzyskując informację, czy przypadek kwalifikuje się do otrzymania zgody na indywidualną organizację studiów.
· Student wypełnia pierwszą stronę wniosku i podpisaną przesyła do pełnomocnika (skan) wraz z kartą przebiegu studiów i ewentualnym załącznikami (zaświadczenie lekarskie, zaświadczenie o studiach na innym kierunku itp.)
· Student kontaktuje się z wykładowcami, których zajęć ma dotyczyć IOS (wskazane załączenie wniosku), uzyskując informację o warunkach uzyskania zaliczenia.
· Pełnomocnik uruchamia link do tabelki (druga strona wniosku), wykładowcy wpisują ustalenia.
· Pełnomocnik podpisuje tabelkę i przekazuje wraz z wnioskiem do BOSu (dziekanatu); student otrzymuje kopię.
· Student otrzymuje z BOSu wiadomość o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu prośby.
Inne wnioski:
· Student kontaktuje się z pełnomocnikiem i postępuje według przekazanych zaleceń
Termin składania wniosków o powtarzanie przedmiotu i IOS to 30 października 2020.
Szanowni Państwo,
w zakładce "Dla Studenta" -> "Do pobrania" został umieszczony dokument z wytycznymi na temat warunków przepisywania ocen obowiązujący w tym roku akademickim.
Ważna informacja dla studentów!
Poniżej znajduje się ogólna informacja dla studentów o sposobie prowadzenia zajęć w semestrze zimowym 2020/2021.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań | tel. centrala +48 (61) 829 40 00, NIP: 777-00-06-350, REGON: 000001293
Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.